INDUSTRY APPLICATION
Leveransadress:
Brännbollsyran (Nolia)
Signalvägen 3, 903 22 Umeå
Kontakt:
Micke Jacobsson 070 591 64 90
Öppettider festivalområde samt partneraktiveringar
Fredag 31 maj:
Festivalen öppen kl. 17.30-01.00
After Party (Temple stage) kl. 00.30-02.00 (separat biljett)
Lördag 1 juni:
Festivalen öppen kl. 16.30-01.00
After Party (Temple stage) kl. 00.30-02.00 (separat biljett)
Riggtider:
Tis 28 maj-tors 30 maj: 07.00-22.00 (större monterbyggen + containers byggs/placeras senast onsdag) Barerna på +18-området är klara tisdag kväll.
Om ej redan ök. med Josephine, stäm av och anmäl leveransdatum, tidsslotar och volym med micke@homerunfestivals.se senast 8 maj
Piff och fix kan fortsatt ske på fredag dag 31/5 så länge tält/monter är färdigriggad under torsdagen. Senast 15.30 ska alla aktiveringsytor stå helt färdiga
Bilar på området:
Alla transportbilar ska ha lämnat området Senast 12.00 på fredag 31 maj
Boka hjullastare:
Vid behov av hjullastare på plats bokas denna i förhand via micke@homerunfestivals.se. Kostnad 1500kr ex. moms/påbörjad timme ink. chaufför och diesel.
Elbehov:
Specas och skickas till josephine@homerunfestivals.se senast 8/5.
220V ingår. 16A samt 32A 3500kr/styck
Mat under rigg/festival/riv:
Förbeställs senast 8/5. Meddela antal, namn, eventuella kostpresferenser samt allergener till julia@homerunfestivals.se. Kostnad 150kr ex. moms. Matlådor i p-rum under rigg. Fredag lunch i anslutande Timjan Restaurang. Under pågående festival via foodtrucksen Mr Mango eller Pastavagnen. Matbiljetterna hämtas ut i Gate 1 på plats.
Nattvakt / säkerhet:
Nattvakter finns på plats hela veckan. Området är inhägnat. Vakterna är ambulerande över hela området . I likhet med vaktbolagen kan vi inte garantera eller ansvara för säkerheten eller stå för förlust/förstörelse av material eller produkter på området.
Ackreditering:
Monter-/eventpersonal - Namn skickas in senast 22/5. Crew armband hämtas i Gate 1 (Crew Badge gäller endast under arbetspass och inte som festivalpass)
Brand managers / Varumärkesansvarig - Namn skickas in senast 22/5. Crew armband + Partner Badge hämtas i Gate 1
Chaufförer - Rigg badge hämtas i Gate 1 och är giltig under riggperiod. Ej under festivalens öppettider.
Gate 1:
Hittar ni vid entrén för personal och leveranser via Signalvägen 3 (bakom stora scenen).
Armbandsutlämning för "besökarbiljetter" som eventuellt ingår i avtalet:
Visa upp de mailade biljetterna och hämta ut i armbandsutlämningen som finns i portarna till höger utanför besöksentrén.
Gästlista:
Eventuella personer (ej ackrediteringar) som står på Gästlistan hämtar ut sina festivalarmband i armbandsutlämningen som finns i portarna till höger utanför besöksentrén.
Parkeringstillstånd:
Några minuters promenad från festivalområdet har vi inhägnad personalparkering som ni får tillgång till. Parkeringstillstånd hämtas i Gate 1. Adress till parkeringen är: Google Maps-länk till parkeringen finns här
Sophantering under festivalen:
Vi återkommer närmare gällande placeringen av sopstationen. Papp och brännbart för sig.
Tider för nedrigg & avetablering:
Nedrigg kan tidigast påbörjas klockan 01.00 natten till söndag när festivalområdet stängt.
Inkörning på området borttransportering av material kan ske efter stängning. Avetablering ska vara avslutad senast 20.00 söndag 2 juni.
Återställning av aktiveringsytan:
Rest-material och skräp kan lämnas i containers på anvisad plats. Vid större volymer behöver partnern inför festivalen säkerställa med Josephine att plats kan garanteras, samt att det tillkommer en hanteringskostnad. Inget material får lämnas på aktiveringsytan eller festivalområdet. Om containers är fulla sörjer partnern själv för att ta detta till soptipp alternativ annan anvisad plats.
Externa returer:
Om returer av material/produkter sker via externt fraktbolag/parter, ansvarar partnern för att godset placeras på anvisad plats med färdiga fraktsedlar. Vi kan vara behjälpliga gällande kontakt med chaufför om ni själva hunnit lämna området, men ansvarar ej för något gods/returer eller hantering av retursedlar.
Biljetter / tävlingar:
Avtalade tävlingar innefattande biljetter avslutas senast 17 maj. Vinnande namn ska kommuniceras till josefin@homerunfestival.se och Josehine@homerunfestivals.se senast 20 maj.
Köp av biljetter med 15% (om avtalet inte säger annat) personalrabatt faktureras bolaget. Rabatten (gäller ej Basic partners) gäller endast personal och namn ska meddelas via Josehine@homerunfestivals.se senast 20 maj. Namnen sätts på gästlistan och festivalarmband hämtas ut i armbandsutlämningen på Avion shopping eller festivalområdet mot uppvisande av legitimation.
Biljetter som ingår i avtalet kommer att mailas ut via Josehine@homerunfestivals.se senast 20 maj.
Ramar med festivalens grafiska manér för sociala media 4:5 och 9:16 finner du här
Material för inlämmning:
Logga (ska vara vit med transparent bakgrund, PNG eller EPS) Skickas in asap.!
Material till brannbollsyran.com flik "Våra Partners":
Main Partners: Copy kopplad till varumärke/er som partner på max 300 tecken + URL ni vill länka till. Textdokument som namnges “Ditt varumärke_copy_hemsida” Skickas in Asap!
Premium Partners: Copy kopplad till varumärke/er som partner på max 150 tecken + URL ni vill länka till. Textdokument som namnges “Ditt varumärke_copy_hemsida” Skickas in Asap!
Inspo på copy finns här under 2023 års gamla “Våra Partners”-flik
Pushnotis app (Gäller Main partners (ej alkohol)) + Premium utifrån ev. avtalat tillägg):
Titel max 50 tecken. Text/copy max 150 tecken. Textdokument som namnges “Ditt varumärke_apptext”. Skicka in material senast 15 maj.
Material till storbildsskärmar (gäller Main Partners + Premium utifrån ev. avtalat tillägg) Mått: 1920x1080. Maxlängd: 15 sek. Undvik loggor och text nertill (utifrån rigg på scen kan den nedre delen synas dåligt. Skicka in material senast 15 maj.